Str. Brâncusi Constantin 174, Cluj
+4 0264 444 777

Ancheta este o metodă de cercetare socială utilizată pentru a descrie, compara sau explica opinii, atitudini şi comportamente, motivaţii, precum şi caracteristici instituţionale şi ale mediului social. Cel mai adesea, în funcţie de modalităţile utilizate pentru selecţia respondenţilor, rezultatele obţinute sunt reprezentative pentru populaţii mai mari decât cele investigate direct. Sondajul de opinie constituie o sub-categorie a anchetei fiind caracterizate prin cercetarea unor probleme de larg interes public şi fiind realizate într-un timp foarte scurt.

În funcţie de tipul studiului, interesele de cunoaştere a beneficiarilor, obiectivele cercetării şi costurile specifice, anchetele şi sondajele de opinie se realizează şi pe eşantioane mici de subiecţi, selectaţi în funcţie de caracteristicile şi relevanţa comportamentului lor pentru problematica studiului. Majoritatea anchetelor şi sondajelor de opinie realizate de Metro Media Transilvania se realizează pe eşantioane aleatoare, stratificate, reprezentative pentru populaţia ţintă.

Aceste metode de cercetare utilizează chestionarul ca instrument al cercetării, numărul, ordinea, formularea întrebărilor fiind stabilite înainte de derularea interacţiunilor cu respondenţii. În cercetările Metro Media Transilvania, completarea chestionarelor este realizată de către operatori de interviu special calificaţi pentru această activitate, prin interacţiuni derulate “faţă în faţă”, la domiciliul respondenţilor sau prin telefon.

ancheta-sondaj